Skip to content

Customer Success Free Thinker

Den Haag, Zuid-Holland, NetherlandsCustomer Success

Job description

Dat wordt niet officieel de titel (dat is Customer Success Manager) maar geeft wel aan wat ik zoek. Waarom? Omdat Solar Monkey een bedrijf is dat grote veranderingen doormaakt. Dat vereist collega’s die mee kunnen bewegen, denken in mogelijkheden en een actieve rol pakken in de groei van het bedrijf. Wil je weten wat we doen bij Solar Monkey? Bekijk dan vooral even onze website.



Wat ga je doen?

Nadat jouw collega’s van Sales een nieuwe klant binnen hebben gehaald kom jij in actie. Je neemt het proces van hen over, bouwt de klantrelatie en zoekt naar mogelijkheden voor upsell. Je kijkt hoe ons SaaS-product zich verhoudt tot de wensen van je klanten en helpt hen het onderste uit de kan te halen. Let op: dit doe je niet alleen maar in teamverband. Je hoeft geen developer te zijn met kennis van code. Onze klanten zijn dat tenslotte ook niet. In het team waar je deel van uitmaakt zitten bijvoorbeeld ook een Integratie Specialist, een Offertebouwer en een Onboarding Specialist. Zo heb je direct toegang tot alle kennis die je hebt.



Daarnaast vind ik het volgende belangrijk:

  • 1000 klanten 1000 wensen: jij begrijpt snel welke wens wel en niet kan worden ingevuld en kan een klant constructief kaderen. Een klant wil helderheid en je bent niet bang om daarom een onderbouwde ‘nee’ te geven als dit die gewenste helderheid brengt. Je kan hierin goed een kosten/baten afweging maken.

  • Je bent een sociale collega. Wij zijn een team van relatiebouwers, ook binnen het bedrijf zelf.

  • Empowerment is een groot goed. Jij krijgt veel vrijheid om je rol effectief in te kunnen vullen. We helpen elkaar graag maar het begint bij jou.

  • Feedback van klanten is belangrijk. Je weet in samenwerking met je collega’s de situatie in de markt goed te verwoorden, zodat Product Management gebruik kan maken van onze expertise om het product aan te passen voor een betere market fit.



Wie worden jouw klanten?

Onze markt bestaat uit installateurs van zonnepanelen. Soms zijn dit zelfstandigen, soms zijn het grote installatiebedrijven die naast panelen ook warmtepompen, laadpalen en meer doen. Je begrijpt meteen al dat je dan heel verschillende gesprekken voert. Sommige klanten zijn heel procesgericht. Anderen zijn dit weer niet en dan is het aan jou om effectief de vertaalslag te maken tussen hun wensen en de mogelijkheden van ons product. Eén ding hebben al je klanten gemeen: ze hebben in de huidige markt tijd en handen te kort en hopen via ons product veel tijd en geld te besparen. Dat is dan ook waar de kracht van Solar Monkey ligt.



Herken je jezelf al?

Top! In dat geval hoor ik graag van je en heb ik meteen twee verzoekjes:

  • Vertel mij dat mooie verhaal van die ene keer dat die klant stellig overtuigd was dat ze iets echt heel erg nodig hadden, waarna jij ze wist te overtuigen dat wat ze ècht nodig hadden eigenlijk iets heel anders was

  • Goede (werk)relaties worden gebouwd op heldere verwachtingen. Vertel me wat je van mij als manager verwacht en wat jij van mij nodig hebt om het beste van jezelf te kunnen laten zien. Wie ik ben? Dan kun je hier zien: https://www.linkedin.com/in/elinewolters/



Tenslotte

Dit is een commerciële functie. Omdat ik verwacht dat je een commerciële denker bent wil je vast ook weten wat er voor jou tegenover staat. Wat dacht je van:

  • Jouw rol heeft echt impact. Ook dat is geen verhaaltje: CSM is de cruciale schakel tussen, sales, support en product, dus wat jij doet maakt echt verschil.

  • Stock Appreciation rights

  • Een Macbook

  • Remote en Hybride vriendelijke cultuur. De flexibiliteit om te werken waar en wanneer het jou het beste uitkomt en een budget om je werkplek thuis in te richten.

  • Een opleidingsbudget van 4% van je jaarsalaris om naar eigen inzicht te besteden

  • Een informele werksfeer met bovendien een hoop humor. Wij geloven in verantwoordelijkheidsgevoel, niet in strakke hiërarchieën.

  • Successen worden gevierd in ons team, en ook voor de ‘fuck ups’’ is er aandacht, als daar een mooie leerervaring uit voortkomt.

  • Maandelijkse sociale evenementen en elk kwartaal strategiedagen. Genoeg gelegenheid om plezier te maken met je collega's



Ik hoor graag van je!


Job requirements

  • Bij voorkeur 3 - 5 jaar ervaring in het werken met klanten in Account Management of Customer Success
  • Bewezen succes in het beheren van klanten accounts
  • Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden in het Nederlands (native) en Engels
  • Je hebt uitstekende organisatorische en time management vaardigheden - in staat om te multitasken, initiatief te nemen, prioriteiten te stellen, en effectief omgaan met tijd
  • Het vermogen om problemen op te lossen door analytisch en creatief te denken.
  • Je bent een teamspeler en viert het succes van je Staff base teamleden net zoveel als je eigen succes.
  • Werkervaring in een klantgerichte omgeving, idealiter in een B2B SaaS of solar omgeving.
Den Haag, Zuid-Holland, Netherlands
Customer Success

or

Apply with Linkedin unavailable
Apply with Indeed unavailable