Skip to content

Customer Success Manager

Netherlands, Zuid-Holland, Den HaagSales

Job description

Ben jij een klantgericht persoon die houdt van een commerciële uitdaging? Weet jij met jouw positieve instelling zelfs van de meest lastige klant een ambassadeur te maken? Vind je het leuk om langdurige klantrelaties op te bouwen? Dan zijn wij op zoek naar jou als Customer Success Manager!


Welkom in de wereld van zonne-energie!

Solar Monkey maakt het voor installateurs mogelijk om eenvoudig zonne-energie systemen op afstand te ontwerpen, verkopen en onderhouden. We zijn ontstaan vanuit de Technische Universiteit Delft, waar we nog steeds nauwe banden mee hebben om onze software op het hoogste niveau te houden.

Wij helpen installateurs om effectiever te werken en geven daarmee een impuls aan de duurzame energietransitie. Daarnaast bieden we de service om de prestaties van geïnstalleerde systemen te monitoren. Op deze manier helpen wij onze klanten om zowel voor als na de installatie het maximale uit hun bedrijf te halen. Het is de ambitie van Solar Monkey om een wereldwijde impact te hebben op de solar industrie.


Waarom jij onmisbaar bent voor Solar Monkey

Als Customer Success Manager bij Solar Monkey heb je veel verschillende verantwoordelijkheden. Zodra een klant met onze software aan de slag wil, ben jij hun belangrijkste aanspreekpunt van Solar Monkey. Je zorgt voor hun onboarding en organiseert (online) trainingen, zodat klanten direct aan de slag kunnen met onze software. Het is jouw doel om een sterke relatie op te bouwen met de klanten, waarbij je hen helpt om hun bedrijfsprocessen zo goed mogelijk in te richten met behulp van Solar Monkey.

Tegelijkertijd verzamel je ontwikkelingen en feedback uit de markt, die je gebruikt om samen met het sales team een effectieve strategie te ontwikkelen. Binnen Solar Monkey krijg je veel ruimte om met je ideeën aan de slag te gaan.


Hoe ga je dat doen?

  • In de eerste maand bereiden we je helemaal voor. We maken van jou een echte expert op het gebied van zonnepanelen en onze software.
  • Je adviseert en begeleidt een grote verscheidenheid aan klanten en zorgt ervoor dat zij solar Monkey succesvol lanceren, breed adopteren en continu business value halen uit onze producten en diensten.
  • Je fungeert als het vertrouwde aanspreekpunt voor onze belangrijkste klanten gedurende de gehele customer lifecycle; van adoptie, tot advocacy en vernieuwing.
  • Je traint en zorgt voor de onboarding van nieuwe klanten om ervoor te zorgen dat ze een vliegende start maken.
  • Je zorgt ervoor dat accounts nauwlettend worden beheerd om kansen te identificeren en eventuele risico's of churn te signaleren.
  • Je hebt hands-on ervaring met het implementeren van software om de klant klaar te stomen voor succes.
  • Je identificeert klanten trends en feedback om ervoor te zorgen dat onze producten worden ontwikkeld met de klant op de voorgrond.


Wat zit er voor jou in?

  • Een marktconform salaris, fulltime functie, 25 vakantiedagen, reiskostenvergoeding.
  • Bovenop het salaris: Stock Appreciation Rights.
  • Een opleidingsbudget van 4% van je jaarsalaris om naar eigen inzicht te besteden.
  • Een Macbook.
  • Een goede lach, je zult veel plezier hebben, collega's zouden het niet erg vinden om een week met je op pad te zijn.
  • Veel flexibiliteit en verantwoordelijkheid.
  • Een uitdagende reis binnen een ambitieuze scale-up. Veel verantwoordelijkheid en een goede groep mensen om successen mee te vieren.
  • Remote en Hybride vriendelijke cultuur. De flexibiliteit om te werken waar en wanneer het jou het beste uitkomt en een budget om je werkplek thuis in te richten.
  • Maandelijkse sociale evenementen en driemaandelijkse strategiedagen (ook voor telewerkers). Genoeg gelegenheid om plezier te maken met je collega's ;)


Waar ga je dit doen?

Ons hoofdkantoor is in Den Haag, waar je nauw samenwerkt met je collega's. Werk je liever vanuit huis? Dit is ook prima mogelijk aangezien 70% bij Solar Monkey vanuit huis werkt!


Wat maakt werken bij Solar Monkey zo uniek?

Het is heel eenvoudig! Wij geloven dat werk leuk moet zijn. Een gelukkig en tevreden team is onze nummer één prioriteit. Onze bedrijfscultuur is te typeren als informeel, no-nonsense en aangenaam warm. Onze werkomgeving is dynamisch, heeft een duidelijke structuur en korte communicatielijnen. Wij zijn een hecht team, waar iedereen met wederzijds respect samenwerkt. Bij ons krijg je veel ruimte om taken en verantwoordelijkheden op je te nemen. Meedenken en initiatief tonen wordt sterk aangemoedigd, want we doen het samen! Ook op de werkvloer of tijdens onze strategiedagen hebben we veel lol met elkaar. Werken in een team is voor ons net zo vanzelfsprekend als het opwekken van zonne-energie.

Job requirements

  • Bij voorkeur 3 - 5 jaar ervaring in het werken met klanten in Account Management of Customer Success
  • Bewezen succes in het beheren van klanten accounts
  • Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden in het Nederlands (native) en Engels
  • Je hebt uitstekende organisatorische en time management vaardigheden - in staat om te multitasken, initiatief te nemen, prioriteiten te stellen, en effectief omgaan met tijd
  • Het vermogen om problemen op te lossen door analytisch en creatief te denken.
  • Je bent een teamspeler en viert het succes van je Staff base teamleden net zoveel als je eigen succes.
  • Werkervaring in een klantgerichte omgeving, idealiter in een B2B SaaS of solar omgeving.
Netherlands, Zuid-Holland, Den Haag
Sales

or

Apply with Linkedin unavailable
Apply with Indeed unavailable