Skip to content

Customer Support Representative - Germany

RemoteNetherlands, Zuid-Holland, Den HaagOperations

Job description

Solar Monkey is op zoek naar een Native Duitse spreker in Nederland om ons operations team te versterken in de versnelling van zonne-energie wereldwijd!


Ben jij niet bang om verantwoordelijkheid te nemen? Ben je geduldig en kan jij moeilijke dingen makkelijk maken? Krijg jij er een kick van dat je voor elke klant altijd een oplossing vindt? en spreek je vloeiend Duits? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Customer Support bij Solar Monkey is een afwisselende en dynamische functie met veel gevarieerde taken, verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatief. Je helpt onze klanten via de chat en telefoon met het gebruik van onze app. Daarnaast help je met diverse operationele taken binnen het serviceteam. Door jouw vriendelijke en doortastende aanpak weet jij voor elke klant een passende oplossing te vinden. Wij zijn op zoek naar een echte teamplayer, die tegelijkertijd ook goed zelfstandig kan werken en het belangrijk vindt om zichzelf verder te ontwikkelen in een wereld die continu verandert.


Welkom in de wereld van Zonne-energie!

Solar Monkey maakt het door middel van een software mogelijk dat installateurs eenvoudig op afstand zonnesystemen kunnen ontwerpen, verkopen en onderhouden. Wij zijn ontstaan vanuit de TU Delft, waar we nog steeds nauwe banden mee hebben om onze software op het hoogste niveau te houden.

Wij helpen installateurs effectiever te werken en geven zo een boost aan de duurzame energie transitie. Daarnaast bieden wij de service om de prestaties van systemen die geïnstalleerd zijn te monitoren. Op die manier helpen we onze klanten om zowel voor als na installatie het meeste uit hun bedrijf te halen.

Het is de ambitie van Solar Monkey om wereldwijd een impact te maken op de Solar Industrie.


Waarom jij onmisbaar bent voor Solar Monkey

Als Customer Support ben jij een belangrijke spil in het Support team. Dat betekent dat je ervoor gaat zorgen dat onze dienstverlening aan onze klanten tip top in orde is. In deze zeer dynamische en afwisselende rol leer je de energiemarkt goed kennen en ben je de onmisbare steunpilaar voor ons Support team. In de dagelijkse praktijk weet je alle vragen van onze klanten binnen enkele minuten te beantwoorden. Wanneer er bugs of commerciële vragen zijn zijn schakel je met onze development en sales afdelingen binnen Solar Monkey. Door jouw vriendelijke en doortastende aanpak weet jij voor elke klant een passende oplossing te vinden.


Hoe ga je dat aanpakken?

In de eerste maand stomen wij je helemaal klaar. We maken je een echte expert op het gebied van zonnepanelen en onze software. Vervolgens ben je het eerste aanspreekpunt voor vragen van onze klanten. Jouw taken zullen bestaan uit:

  • Klanten helpen via de chatfunctie in onze app
  • Klanten telefonisch te woord staan
  • Contact onderhouden met installateurs over geïnstalleerde systemen
  • Dit alles voornamelijk in het Nederlands en Engels.


Wat maakt werken bij Solar Monkey zo uniek?

Simpel! Wij vinden dat werk vooral leuk moet zijn. Een gelukkig en tevreden team is voor ons prioriteit nummer 1. Onze bedrijfscultuur kenmerkt zich als informeel, no-nonsens en aangenaam warm. Onze werkomgeving is dynamisch, heeft een duidelijke structuur en korte communicatielijnen. Wij zijn een hecht team, waar iedereen samenwerkt met wederzijds respect. Je krijgt bij ons veel ruimte om taken en verantwoordelijkheden naar je toe te trekken. Meedenken en initiatief tonen wordt sterk aangemoedigd, we doen het namelijk samen! Samen maken we ook veel plezier op de werkvloer of tijdens onze strategy days. In teamverband werken gaat bij ons net zo natuurlijk als het opwekken van zonne-energie.


Wat krijg je er voor terug?

  • 25 vakantiedagen
  • Een aantrekkelijk salaris
  • Bovenop het salaris: Stock Appreciation Rights
  • Een Macbook
  • Een full time functie van 5 dagen per week
  • Een opleidingsbudget van 4% van je jaarsalaris
  • Remote en Hybride vriendelijke cultuur. De flexibiliteit om te werken waar en wanneer het jou het beste uitkomt en een budget om je werkplek thuis in te richten.
  • Maandelijkse sociale evenementen en driemaandelijkse strategiedagen (bedrijfsbrede evenementen ook voor telewerkers). Genoeg gelegenheid om plezier te maken met je collega's ;)

Enthousiast geworden?

Aarzel niet om ons een berichtje te sturen  en wie weet tot snel!

Job requirements

  • Je spreekt perfect Duits en goed engels in woord en geschrift. Frans is een pre.
  • Ervaring als (technisch) support medewerker is goed, attitude is beter.
  • Je kunt helder en bondig (software) uitleggen, in ieder geval geschreven.
  • Je hebt oog voor detail.
  • Je bent behulpzaam en geduldig.
  • Je durft verantwoordelijkheid te nemen en je kunt je keuzes helder uitleggen.
  • Je kunt (enigszins) multitasken en snel wisselen van taak.
  • Je kunt en wilt fulltime werken.
Remote
Netherlands, Zuid-Holland, Den Haag
Operations

or

Apply with Linkedin unavailable
Apply with Indeed unavailable